Baclava turceasca {Tutorial}

Baclava…sunt extrem de dulci ,dar atat de gustoase!

Baza pentru a face baclavale consta in foi.Eu nu cumpar din comert ,ci le fac eu(timp sa ai!). Reteta pe care o folosesc vad ca este diferita de ce gasesc pe net, eu am sa va arat pasii pe care-i parcurg .

Aveti nevoie de:

ALUAT  (ptr 2 tavi)

– 2 oua ; 1 cutie iaurt ; 1 cutie smantana ; 6 linguri de ulei si faina cat cuprinde

SIROP

– 900 ml apa ; 1 kg zahar ; 1 lamaie jumatate(se fierbe inainte ,ca atunci cand scoatem tava de baclavale din cuptor siropul sa fie rece)

Mai avem nevoie si de nuci.

Dupa cum vedeti am pus aluatul in masina de facut paine,are program si de pregatit numai aluat(super pentru mine!).Dupa ce este gata aluatul ma pregatesc sa fac cocutele(cam 30-34 de cocute), trebuie sa faceti numar par, pentru ca la o baclava se pun 2 foi).

Am facut 2 foi (foile se fac foarte subtiri)si le-am asezat una peste alta si am inceput sa impaturesc exact cum este in imagine,pana fac un patrat.

Asez cate patru nuci ,cate una in fiecare colt, apoi il impaturez inca o data , observat ca acum formeaza triunghiuri.

Dupa ce le-am aranjat bine, le-am taiat in forma de triunghiuri.

Fiecare baclava pe care o fac,vedeti ca o pun deja in tava pregatita (unsa cu ulei si tapetata cu faina).Dupa ce am aranjat baclavalele in tava pun ulei peste ele cat sa le acopere si gata tava de bagat in cuptorul incins!

Siropul care trebuie preparat inainte de a te apuca de intins foile.Trebuie sa fiarba apa,zaharul si lamaile. Gata si tava de baclavale, am scos-o din cuptor .Puteam sa le mai las sa le scot si mai rumenite, acum depinde de fiecare cum va plac.

Dupa ce scoateti tava din cuptor recomand sa nu puneti siropul imediat, mai lasati-le sa intre tot uleiul in ele.Apoi puteti pune siropul cat sa le acopere.

Gata baclavalele mele!

Pofta buna!

Tagged: , , ,

6 thoughts on “Baclava turceasca {Tutorial}

  1. Grigore Daniela 2 decembrie 2014 la 3:16 pm Reply

    Esti tare draguta,cautam demult aceasta reteta,mai ales modul de impachetare! Spune mi te rog,cutia de iaurt si smintina sa fie mare sau mica?

    • Bebek Art 27 februarie 2015 la 11:15 am Reply

      Buna. Cutia sa fie mica, asa am invatat eu sa fac. Daca ai incercat sa imi spui cum au iesit. Multumesc de aprecieri !

  2. miuren 22 aprilie 2015 la 7:36 am Reply

    Nu seamana decat la forma cu ce inseamna o baclava turceasca adevarata.Stiu ca maica-mea facea niste foi subtiri si crocante si punea nucile taiate marunt si imprastiate pe toata baclavaua.Si nu cred ca punea atat de mult ulei cand punea tava in cuptor.Oricum si ale d-vs sunt sigur ca sunt delicioase!

    • Bebek Art 1 iulie 2015 la 7:24 am Reply

      Depinde de fiecare cum le face ! Eu asa am invatat sa le fac ! Multumesc !

  3. aiten 15 iulie 2015 la 2:03 pm Reply

    o reteta adevarata tatareasca …………BRAVO ……..

Lasă un răspuns

Creative Designs

Design.Create.Make a Change

Watergate XY Magazine

Human Addiction

Un detaliu

un blog de Ruxandra Braica

Cristi Niculescu Photography

Un tribut adus luminii

Atelier de fericire

A topnotch WordPress.com site

Tyna Bijoux - handmade

Confectii cercei, bratari, inele si accesorii din margele, toate handmade!

Amintiri din Bucătărie

Memories from the Kitchen

1 Living Room Furniture

The Best Living Room Furniture's Has to Offer!

Cercei Handmade

Bijuterii handmade - Bijuterii Swarovski - Bratari handmade - Inele handmade - Pandantive - Coliere - Wire wrapping jewelry

D-ale copilăriei

"Toţi fugim după copilăria noastră. La 12 ani fugim după zmee. Pe urmă fugim după sufletul nostru de copil". (Francis Blanche, 1921 -1974)

notițe în sufletul meu

Pace celor ce vin. Bucurie celor ce rămân. Binecuvântare celor ce pleacă.

MargeluteHandMade

Coliere/Bratari HandMade

Luxul simplitatii

despre o viata simpla, frugala, despre a economisi, refolosi, repara... despre a nu cumpara... pentru ca "a nu-ti dori un lucru e ca si cum l-ai avea"

My Mother's Work

Lucruri manuale croșetate din suflet.

Urmărește

Fiecare nou articol să fie livrat pe email.

Alături de 226 de alți urmăritori

